تولید کننده چیلر تراکمی

چیلر تراکمی مهتاب گستر

تولید کننده چیلر تراکمی

چیلر تراکمی مهتاب گستر

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه زنت چیست؟

دستگاه زنت یک دستگاه سرمایشی و گرمایشی چهار فضل با شاکله و ساختار ساده می باشد. این دستگاه که دستگاهی کاملا ایرانی است در حالت سرمایش کارکردی شبیه کولر آبی و در حالت گرمایش، کارکردی شبیه دستگاه های هواساز دارد. سادگی ساختار، قیمت مناسب و نصب آسان، در کنار تجهیزات و قطعات قابل تعویض در چند سال اخیر این دستگاه را به یکی از دستگاه های پر طرف دار تهویه مبدل ساخته است.

در واقع دستگاه زنت مخفف سه کلمه زمستان، نیمه و تابستانه است و انتخاب این نام هم بر این اساس است، یعنی دستگاهی مناسب برای چهار فصل. دستگاه زنت در حالت سرمایشی، شبیه کولر آبی، بواسطه پمپ ها، پد های سلولزی را خیس می کند و هوای ایجاد شده به واسطه فن را به داخل فضای مورد نظر انتشار می دهد. در حالت گرمایشی، آب گرم به واسطه پمپ ها و از بویلر به درون کویل های دستگاه ارسال می شود. بعد به واسطه فن ها، گردش هوا در پیرامون کویل، سبب گرم شدن هوا می شود. در این حین به واسطه آب موجود در تشتک دستگاه می توان به هوای گرم شده رطوبت را هم اضافه کرد. بعد از این هوای گرم شده در فضای مورد نظر منتشر می شود.

اجزاء دستگاه زنت

  • فن
  • فیلتر (اختیاری)
  • دریچه ‌های قابل تنظیم
  • سیستم پوشال ‌ها و آبفشان
  • کویل‌ های آب گرم و یا کویل‌های الکتریکی

نحوه کارکرد دستگاه زنت

سمت گرمایش آن ازیک کویل دو ردیفه یا چهار ردیفه تشکیل شده است و قسمت سرمایش آن از طریق سیستم پوشال و آب افشان عمل مى کند که به سیستم لوله کشى آب شهرى متصل است. انتقال گرما یا سرما در این حالت به طریقه اجبارى و توسط فن دستگاه صورت مى گیرد. این سیستم به دلیل هزینه کم تر چه در موقع تهیه آن و چه در موقع نگهدارى نسبت به سایر سیستم هاى تهویه مطبوع و به دلیل حذف لوله کشى به تمام اتاق ها و عدم نیاز به چیلر جهت سرمایش براى منازل مسکونى مؤسسات عمومى و صنعتی، آپارتمان هاى چند واحدى و ... بسیار مقرون به صرفه است. با استفاده از این دستگاه بعد از استقرار آن در محل مناسبى به نام زنت خانه یا بالکون، صرفاً با یک کانال کشى به اتاق ها مى توان هواى مطبوع را در هر زمان به اتاق ها هدایت کرد.

منظور از زنت خانه چیست؟

به محلی که دستگاه زنت در آن جا مستقر و کانال‌ های رفت و برگشت هوا به آن وارد می‌ شود، زنت خانه گفته می شود. کف آن باید عایق رطوبتی و اگر در نزدیکی محل استراحت شبانه است برای دستگاه زنت باید از عایق صوتی استفاده کرد و بهترین مکان جهت نصب دستگاه زنت می تواند در بالکن، پشت بام و یا گوشه ای از حیاط باشد.

مینی زنت چیست؟

دستگاه مینى ‌زنت در حقیقت مدل فشرده همان دستگاه زنت است با این ویژگى که حجم دستگاه مذکور کم تر بوده و فضاى کم ترى‌ از ساختمان را اشغال می کند و زیبایى ظاهرى آن بیشتر است.

هدف از ساخت این دستگاه این است که از یک دستگاه براى یک واحد مستقل استفاده شود نه براى یک آپارتمان چند واحدى که چون حجم دستگاه کوچک است به راحتى در ایوان هر واحد جا می گیرد در نتیجه عمل گرمایش و سرمایش توام با تنظیم رطوبت یک واحد را به راحتى انجام می دهد و به این ترتیب مشکلات استفاده از یک دستگاه براى چند واحد از میان می رود و هر لحظه امکان کنترل و تنظیم رطوبت و گرما و سرما براى مصرف کننده بدون نیاز به تکنسین متخصص وجود خواهد داشت.

قسمت گرمایش و سرمایش دستگاه مینی زنت کاملا مشابه دستگاه زنت است که از دو طرف دستگاه ورودى براى تابستان و از یک طرف ورودى براى زمستان در نظر گرفته شده، در همان طرف نیز یک قسمت به هواى برگشتى از ساختمان اختصاص داده شده تا در زمستان به تنظیم دماى واحد مسکونى کمک نماید.

اصلی ترین مزیت های دستگاه زنت

  • ضد حساسیت

پد های سلولزی مورد استفاده در این دستگاه، در اخذ و حذف آلاینده ها کارکرد داشته و به این ترتیب می تواند از ایجاد حساسیت و آلرژی جلوگیری کند.

  • قابلیت رطوبت زایی

در حالت گرما رسانی، رطوبت زایی دستگاه زنت، موجب می شود تا از خشکی هوا جلوگیری شود. البته این قابلیت دستگاه استفاده از آن را برای مناطق مرطوب کشور نا مناسب می سازد.

  • نصب آسان و عدم نیاز به لوله کشی

مکانیزم کاری دستگاه زنت به صورتی است که نیاز به لوله کشی ندارد. علاوه بر این، در طراحی سیستم زنت، رادیاتور جایی ندارد. مجموعه این موارد کار استفاده از دستگاه را آسان تر می سازد.

  • وزن پائین

دستگاه زنت، قطعاتی سبک و پوششی تک لایه و در نتیجه وزنی پایین دارد. به همین دلیل، برای نصب آن نیاز به زیر سازی سخت و محکم یا ایجاد چارچوب و زیر لایه و چفت و بست های بالا نیست.

  • ابعاد کوچک و قابل تنظیم

ابعاد کوچک تر این دستگاه، این امکان را می دهد که آن را در هر نقطه ای نصب کرد. روی پشت بام، بالکن یا فضا های خاص دیگر. از این گذشته، به خاطر شاکله ساده و امکان سر هم بندی راحت، می توان با توجه به فضای مورد نظر، دستگاه زنت را سفارش داد.

  • امکان گرم سازی سریع

در بیشتر دستگاه های تهویه هوا، در حالت گرمایش از رادیاتور برای گرما رسانی استفاده می شود. استفاده از رادیاتور با وجود مواهب بالا، سرعت گرما رسانی پایینی دارد، به همین دلیل چندان محبوب نمی باشد. اما در دستگاه زنت ما با این عیب روبه رو نیستیم و به طور کلی سرعت گرم سازی این دستگاه بسیار بالا است.

  • مصرف برق پایین

تنها مصرف برقی که این دستگاه دارد مربوط به فن، پمپ و الکتروموتور آن است. این قطعات مورد اشاره هم مصرف برق چندان بالایی ندارند. به همین دلیل به طور کلی، میزان مصرف برق این دستگاه بسیار پایین است. به همین دلیل استفاده آن به صورت یکپارچه و کنترل مرکزی برای ساختمان های با تهویه مرکزی مناسب است.

  • قیمت ارزان

دستگاه زنت شاکله بسیار ساده ای دارد. فن دمنده، پمپ، نازل و پد های سلولزی مهم ترین قسمت های دستگاه زنت می باشند. اجزای محدود و شاکله و ساختار ساده دستگاه سبب می شود که قیمت تمام شده آن هم در مقایسه با دیگر دستگاه ها مثل روف تاپ پکیج (یونیت پکیج پشت بامی)، قیمت تمام شده ای پایین تر داشته باشد.

معایب دستگاه زنت

  • عدم مناسبت برای مکان های پر تردد

استفاده از از این دستگاه برای سالن های ورزشی یا ادارات با میزان تردد بالا چندان مناسب نیست.

  • میزان سرمایش محدود

دستگاه زنت در مقایسه با دیگر دستگاه های تهویه هوا، میزان سرما سازی کم تری دارد. به همین دلیل در انتخاب آن، حتما باید فضای مورد نظر، یا میزان سرمایش مورد نیاز را در نظر بگیرید.

  • رطوبت زایی

همان طور که گفتیم دستگاه زنت،کارکردی شبیه کولر دارد، به همین دلیل با سطحی از رطوبت زایی در این دستگاه مواجه هستیم که سبب می شود استفاده از آن برای مناطق مرطوب مناسب نباشد.

  • عدم امکان کنترل محدوده ای

چون دستگاه زنت به صورتی یکپارچه فضای مورد استفاده را پوشش می دهد، امکان کنترل محدوده ای آن وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از آن برای فضا هایی که نیاز به تنظیم دمای منفک وجود دارد مناسب نیست.

مشاوره و سفارش دستگاه زنت

برای مشاوره و خرید دستگاه زنت می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .

سپاس از سایت محبوب و بروز یو آپلود

  • شرکت مهتاب گستر تولید کننده چیلر تراکمی